_

hostage / Billie Eilish(和訳)

 
I wanna be alone
Alone with you, does that make sense?
I wanna steal your soul
And hide you in my treasure chest
2人きりになりたいの
あなたと私 この意味わかってくれるかな
あなたのこころを盗んで
あなたを私の宝箱の中に隠したい
 
I don't know what to do
To do with your kiss on my neck
I don't know what feels true
But this feels right so stay a sec
Yeah, you feel right so stay a sec
どうしたらいいかわからないの
あなたが首にキスをくれるとき
なにが本当の気持ちかもわからないの
でもこれが正しいの だから少しだけここにいて
そう あなたといると落ち着くの だから少しだけここにいて
 
And let me crawl inside your veins
I'll build a wall, give you a ball and chain
It's not like me to be so mean
You're all I wanted
Just let me hold you like a hostage
そうしてあなたの脈の内側を泳がせて
私は壁を築いて あなたに足枷をあげる
そんな意地悪をするのは私らしくない
あなたこそ私が欲しかったもの
だから抱きしめさせて 人質のように
 
Gold on your fingertips
Fingertipsagainst my cheek
Gold leaf across your lips
Kiss me until I can't speak
あなたの指先に光る金
指先が私の頬に当たる
あなたの唇に煌めく金箔
話せなくなるまでキスをして
 
Gold chain beneath your shirt
The shirt that you let me wear home
Gold's fake and real love hurts
And nothing hurts when I'm alone
When you're with me and we're alone
あなたが家で着させてくれたシャツ
その下にある金の首飾り
金はまやかしで本物の恋は切ない
だけどひとりでいる時は切なくない
あなたと私 2人きりでいる時でさえ
 
And let me crawl inside your veins
I'll build a wall, give you a ball and chain
It's not like me to be so mean
You're all I wanted
Just let me hold you
あなたの脈の内側を泳がせて
私は壁を築いて あなたに足枷をあげる
そんな意地悪をするのは私らしくない
あなたこそ私が欲しかったもの
だから抱きしめさせて
 
Hold you like a hostage
抱きしめさせて 人質のように
 
Like a hostage
人質のように