_

Bellyache / Billie Eilish(私的拙訳)

ビリー・アイリッシュ
LA出身 2001年生まれ16歳


Sitting all alone
Mouth full of gum

In the driveway
My friends aren't far
In the back of my car
Lay their bodies
ただ一人座ってる
車道で 口をガムでいっぱいにしながら
友人達ならそう遠くにはいない
車の後ろに死体が横たわってる

Where's my mind
Where's my mind
私の心はどこ?私の心は?

They'll be here pretty soon
Looking through my room
For the money
I'm biting my nails
I'm too young to go to jail
It's kinda funny
彼らはまもなくやってくる *1
私の部屋を調べてる 金を見つけるために
私は爪を噛んでいる
刑務所に入るには若すぎる
なんだか可笑しいね

Where's my mind
Where's my mind
Where's my mind
Where's my mind
私の心はどこ?
私の心は?私の心は?
私の心はどこ?
 
Maybe it's in the gutter
Where I left my lover
What an expensive fate
My V is for Vendetta
Thought that I'd feel better
But now I got a bellyache
側溝の中かもしれないな *2
恋人を捨てた場所
なんて高くつく宿命なの
私のVはヴェンデッタ(報復)のV *3
気分が良くなると思っていたのに
今になって腹痛になった 
 
Everything I do
The way I wear my noose
Like a necklace
I wanna make 'em scared
Like I could be anywhere
Like I'm reckless
私のすることはいつも
自分の首に縄をかけるようなこと
ネックレスみたいに
彼らをこわがらせたい
私がどこにでも現れる
メチャクチャな奴であるかのように
 
I lost my mind
I don't mind
Where's my mine
Where's my mine
心を失くして 構わなくなった
私の心はどこ? どこにあるの?
 
Maybe it's in the gutter
Where I left my lover
What an expensive fate
My V is for Vendetta
Thought that I'd feel better
But now I got a bellyache
側溝の中かもしれないな
恋人を捨てた場所
なんて高くつく宿命なの
私のVはヴェンデッタ(報復)のV
気分が良くなると思っていたのに
今になって腹痛になった
 
Maybe it's in the gutter
Where I left my lover
What an expensive fate
My V is for Vendetta
Thought that I'd feel better
But now I got a bellyache
側溝の中かもしれないな
恋人を捨てた場所
なんて高くつく宿命なの
私のVはヴェンデッタ(報復)のV
気分が良くなると思っていたのに
今になって腹痛になった
 
 
 
 
 
 
 
 
 
bellyache:腹痛、不平を言う
*1彼ら…警察
*2"the gutter"は「どん底の生活」という意味がある
*3映画「Vフォー・ヴェンデッタ
bellyache

bellyache